top of page
Keresés

Mi is az a "home staging"? Vajon felesleges kiadás vagy tényleg hasznos befektetés?

  • Szerző képe: lakasbanutazunk.hu
    lakasbanutazunk.hu
  • 2023. febr. 17.
  • 3 perc olvasás

Frissítve: 2024. márc. 20.

Azok, akik ingatlaneladás vagy kiadás előtt állnak vagy lakásfelújítást tervezgetnek és a témában böngésznek már valószínűleg találkoztak ezzel a kifejezéssel.

No de mi ez már megint?


Miért nem lehet egyszerűen lakberendezésnek hívni? Mert nem az.


Egyszerűbb fordításban nagyjából "az otthon színpadra állítása".

Vagyis az adott ingatlan legvonzóbb oldalának bemutatása az ideális célközönség igényei szerint.


A folyamat első lépése, hogy a feltérképezett piaci helyzetnek és az ingatlan adottságainak megfelelően meghatározzuk, hogy kinek kelthetnénk fel leginkább az érdeklődését.

Miután ezzel megvagyunk egy kis felújítással, dekorációval, igyekszünk a számára olyan otthon hangulatát kelteni, hogy már csak a hirdetések fotói alapján is el tudja képzelni, hogy oda akar esténként hazatérni.



Itt már képbe kerül a lakberendezés is, csakhogy a legfontosabb szempont itt az, hogy el tudjunk vonatkoztatni a saját ízlésünktől, és ne magunknak rendezzük be a lakást, hanem az új lakók figyelmét próbáljuk felkelteni a feltételezett igényeik alapján.

Igyekezzünk nem túl szélsőséges stílust választani, hasznosabb inkább általános, de hangulatos színvilágot kialakítani. Fontos, hogy legyen az ingatlan rendezett, kerüljük a zsúfoltságot, legyenek a helyiségek világosak, átláthatók, átjárhatók.


Persze... honnan tudjuk, hogy mik az igényei...

Sok szempontot érdemes figyelembe venni:


• Hol helyezkedik el az ingatlan?

• Mik a környék legvonzóbb adottságai?

• Milyen a közlekedés?

• Mekkora az ingatlan?

• Milyen az elosztása?

• Mennyire és hogyan alakítható át?

• Milyen árkategóriába sorolható?


Amennyiben nagyjából belőttük a korosztályt gondoljuk át, hogy mik lehetnek a főbb szokásaik, melyik napon, napszakban töltenek otthon több időt.


Máshogy kell bemutatni a lakást, ha úgy ítéljük meg, hogy egy családnak lenne alkalmasabb, fiatal egyetemistáknak, ifjú házasoknak, vagy átmenetileg itt élő, dolgozó, külföldi szakembereknek.




Összefoglalva értékesítésre váró otthonunk átalakul egyfajta díszletté, ami lehetővé teszi a "meglátni és megszeretni" élményt, hogy kitűnjünk az ingatlanhirdetések zajából, és a lakást lehetőség szerint a piaci ár felett tudjuk értékesíteni esetleg kiadni.


Költségvetés tervezésénél általában az ingatlan értéke alapján érdemes meghatározni a ráfordítás mértékét. Fontos figyelembe venni a piaci árakat, az elérhető ingatlanok ár/érték arányát, végiggondolni, hogy mit tudunk elérni és mi az ami még megéri.

A procedúrának sok esetben nem is az az elsődleges célja, hogy a piaci ár felett tudjuk értékesíteni vagy kiadni, hanem az, hogy kitűnjünk a sok lehetőség közül és ne kelljen hosszú hónapokat, akár éveket várni az üzletre.


A lakberendezés ezzel szemben egy komplett koncepció, amivel otthonunkat szeretnénk hosszú távra saját képünkre formálni, funkcionalitás és esztétikum szempontjából is.


Mindkét esetben érdemes szakember segítségét kérni, mert egy jól megtervezett "home staging" mindenképpen jó befektetés. A legtöbb esetben az új bútorok vásárlása sem válik feleslegessé, mert általában a vevőknek annyira megtetszik a berendezés, hogy hajlandóak egy jó ajánlat esetén bútorozottan megvásárolni az ingatlanokat.


Saját ingatlanfejlesztéseink során mi is bevontunk szakértőket, akiknek köszönhetően sokkal hatékonyabban tudtuk értékesíteni a lakásokat.


Egy belvárosi, Visegrád utcai lakásnál először úgy gondoltuk, hogy erre nem lesz szükség. Mivel a lakás jó adottságokkal rendelkezik, jó az elosztása, feltételezhető volt, hogy egy szimpla felújítás is elég lesz. De nem volt az.


A környéken található óvoda, iskola, van parkolási lehetőség, közelben van a Margit-sziget, a környező utcákban rengeteg új, trendi kis kézműves üzlet, étterem, bár, színház és különféle programlehetőség található. Belvárosi elhelyezkedésének köszönhetően nagyon jó a tömegközlekedés is. A lakás egy nagy konyhával, előtérrel, nagy világos nappalival, egy kisebb és egy nagyobb hálószobával, illetve két fürdőszobával rendelkezik. Célközönségként ezért inkább a fiatal(os), kisgyermekes családokat találtuk a legideálisabbnak, így a felújított lakást ennek megfelelően alakítottuk ki, rendeztük be.




A siker természetesen nem maradt el, mert egy kisgyermeket nevelő fiatal pár szinte azonnal beleszeretett így az ingatlanba, és bútorozottan meg is vásárolták. Így már ezzel a teherrel sem kellett foglalkozniuk, csak kicsomagolni a dobozaikat és máris hazaértek.


Kérdésetek van? Írjatok nekünk bátran:

info@lakasbanutazunk.hu


Észrevételeiteket és véleményeteket is örömmel vesszük!





コメント


bottom of page