Milyen legyen az új iroda? Felejtse el amit eddig tervezett! 1. rész.
- lakasbanutazunk.hu
- 2022. okt. 6.
- 2 perc olvasás
Tevékenységtől függően a kialakítás előtt mindenképpen fontos átgondolni, hogy milyen korosztályú, stílusú, életvitelű kollégákkal dolgozik, illetve milyenekkel szeretne a jövőben. Nem utolsó sorban lényeges, hogy milyen munkarendben vagy beosztással fogják használni az irodát.
A folyamatosan munkaerőpiacra kikerülő Z generáció számára már egészen mást jelent az irodai légkör, mint a több szempontból is nagyobb tapasztalattal rendelkező X generációnak. Tekintve, hogy a Z generáció felnőttjei lesznek a jövő munkavállalói, érdemes az ő igényeiket szem előtt tartani, ha hosszú távra tervezünk az átalakítással. Megnyerésükhöz a vállalatoknak és a munkáltatóknak ki kell emelniük a jó világpolgárságra irányuló erőfeszítéseiket. A tettek pedig hangosabban beszélnek, mint a szavak: A vállalatoknak demonstrálniuk kell elkötelezettségüket a társadalmi kihívások szélesebb köre, például a fenntarthatóság, az éghajlatváltozás és az éhezés iránt.
Úgy gondoljuk, hogy a Z generáció képes lesz nagyobb személyre szabottságot követelni a karrierútjuk során. Ahhoz, hogy a szervezetek vonzzák és megtartsák a generáció legjobbjait és legokosabbjait, másfajta gondolkodásmódra lesz szükség.
A jelenlegi trendek alapvető részei lettek a fenntarthatóság, a környezetvédelem, a mobilitás, az inspiráló környezet.
A különböző szociális és privát terek, tárgyalófülkék és különálló "podok" lehetőséget biztosítanak a munkavállalóknak a közös munkára vagy a fókuszpontok megtalálására. A rendet és a struktúrát előnyben részesítő Z generációs irodatervezésnek előnyére válik a "búvóhelyek/menedékek" és közösségi terek egyensúlya.
A privát boxok, elzárt munkaállomások, vagy a munkaállomásokon elhelyezett alacsony panelek, csökkentik a figyelemelterelést és ösztönzik az összpontosítást. Az olyan zárt terek, mint a tárgyalófülkék támogatják a személyes és az online megbeszéléseket.
A munkaterületeken belüli változatos lehetőségek biztosítása lehetővé teszi a csapatok számára, hogy kiválasszák azt a környezetet, amelyben az adott feladatuknak megfelelően a legkényelmesebben érzik magukat. Ezáltal produktívabbá válnak, mivel megtalálhatják a feladatuknak vagy a tőlük elvárt tevékenységnek leginkább megfelelő teret.
A munkáltatók különböző lépéseket tehetnek a munkahelyi körülmények javítására is a stressz enyhítése érdekében. A technológia nélküli "csendes szoba", egy szabadtéri terület biztosítása, vagy a növénytelepítés és az akusztikai megoldások, valamint a természetes fényhez való hozzáférés mind hozzájárulnak a nyugodtabb munkakörnyezet megteremtéséhez.
Hogyan lehet mindezt megvalósítani? Cikkünk 2. részében összeírtunk néhány tippet.
Hamarosan folytatjuk...
Addig is nézzük, hogy milyenek is lehetnek a fentieknek megfelelő új irodai trendek:
コメント